לאחרונה נתקלתי במספר פוסטים מבוהלים על השינוי של מטא בסוגי הקמפיינים הזמינים לנו במנהל המודעות, וביטול של הרבה סוגי קמפיינים.
כדי להרגיע את הבהלה החלטתי להסביר את כל נושא מטרות הקמפיין של מטא, וגם להבהיר שני דברים עקרוניים לגבי השינוי:
- השינוי הזה הוא לא חדש. לרובנו הוא קיים בחשבונות המודעות כבר קרוב לשנה (התחיל להתגלגל ב-2022), ולמעשה ההודעה האחרונה של פייסבוק בנושא רק עדכנה שכעת עודכנו החשבונות האחרונים שנותרו בכך ועד 1.1.24 השינוי יהיה בפועל אצל כולם.
- השינוי שנכנס לתוקף לא רק שלא מבטל סוגי קמפיינים, אלא אפילו מרחיב את סוגי הקמפיינים שאנחנו יכולים לבחור בהם – השליטה בשתי הגדרות קריטיות שהיו בעבר תחת סוג הקמפיין עברה לרמת האדסט, אבל נוספו לה מגוון רחב של אפשרויות שלמעשה נותנות לנו עוד המון כלים.
ועכשיו לענייננו – הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו מקימים קמפיין במטא הוא לבחור את מטרת הקמפיין, מה שנקרא objective. הגדרת מטרת הקמפיין היא זו שקובעת למעשה איזה תוצאות נקבל מהקמפיין שלנו, או ליתר דיוק – איזה סוג תוצאות נקבל מהקמפיין שלנו. בגלל זה מאוד חשוב להבין היטב איך עובד הנושא הזה, כי אם תבחרו למשל בקמפיין מסוג טראפיק כשאתן רוצות מכירות – סביר שלא תקבלו את מבוקשכן, וגם אם כן, זה יהיה בהיקף קטן משמעותית מהפוטנציאל של הקמפיין שלכן.
ODAX
או בשמו המלא – Outcome-Driven Ad Experiences הוא השם שנתנו במטא לסידור ה״חדש״ של מטרות הקמפיין. בעבר סוגי הקמפיינים נחלקו ל-11 סוגים שסווגו תחת שלבי המשפך השיווקי כשלוש קטגוריות. כעת, אנחנו מתבקשים לבחור בין 6 סוגי קמפיינים, בצורה פשוטה יותר תחת קטגוריות ראשיות שמכוונות למטרה העסקית שלכן. בשינוי הזה נפרדנו מסוגי קמפיינים כמו קמפיין צפיות בוידאו, קמפיין הודעות למסנג׳ר, מכירות מקטלוג ועוד.
בואו נסקור רגע את סוג הקמפיינים החדשים ונבין מה קיבלנו במקום:
מודעות Awareness
היה לפני כן:
Brand awareness | Reach | Video views | Store Traffic
קמפיינים של מודעות נועדו להגדיל את החשיפה של המותג שלך לקהל כמה שיותר רחב, כדי שיכירו היכרות ראשונית ויוכלו להשתלב בהמשך בשלבים מתקדמים יותר של המשפך השיווקי שלך.
המודעות בסוג קמפיין כזה יהיו כאלו שמציגות את המותג, מספרות סיפור, מפנות למדריך או וידאו, ומעוררות עניין ראשוני בצופים.
תחת הקמפיינים האלו אפשר למטב למטרות של:
Impressions | Reach | Ad recall lift | ThurPlays | 2-second video views
תנועה Traffic
היה לפני כן: Traffic
בקמפיינים של טראפיק נרצה להפנות תנועה לאתר שלנו. בד״כ נכלול בקמפיין כזה תכנים איכותיים שימשכו את הקהל, שישוטטו באתר, יכירו קצת יותר טוב את המותג והמוצרים.
הרבה פעמים השימוש בקמפיין טראפיק היא תשתית לקראת קמפיין המרות, כשיש לנו פיקסל חדש או אתר עם תנועה דלה.
תחת הקמפיינים האלו אפשר למטב למטרות של:
Landing Page Views | Link Clicks | Impressions
מעורבות Engagement
היה לפני כן: Engagement | Video views | Messages | Conversions
קמפיינים מסוג מעורבות עוזרים לנו לקבל עוד לייקים, תגובות, צפיות, שיתופים – ובכלל פעולות של קהל היעד ואינטראקציה עם התכנים שלנו. אם במודל הישן קמפיינים של מעורבות היו רק של מעורבות בפוסטים או נכסים אחרים שיושבים בתוך מטא, היום אפשר לעשות קמפיין מעורבות גם למעורבות באתר, לשליחת הודעות ועוד.
סוגי האופטימיזציות הזמינים לקמפיינים אלו משתנים על פי המקום שבו בחרתם שתקרה המעורבות״ במודעה, באפליקציית הודעות, באתר, באפליקציה או בעמוד הפייסבוק שלך.
תחת הקמפיינים האלו אפשר למטב למטרות של:
Direct Messages | Instagram Direct | WhatsApp | video views | post engagement | Event responses | conversions | landing page views | link clicks | impressions | Daily unique reach
לידים Leads
היה לפני כן: Lead generation | Messages | Conversions
אולי יפתיע אותך לגלות אבל סוג קמפיין זה מתאים כשנרצה לקבל לידים. בעבר קמפיין לידים היה מפנה אך ורק לטופס לידים מובנה של פייסבוק או להודעות במסנג׳ר, אבל היום כל סוג של ליד שנרצה לקבל מתנהל תחת סוג קמפיין זה, גם אם מדובר בליד באתר או עמוד נחיתה של הלקוח. בד״כ את הקמפיינים האלו נכוון לאנשים שכבר יש להם איזושהי היכרות בסיסית עם המותג שלך, וקיים סיכוי סביר שריצו לפנות וליצור קשר כמטרת רכישה. תחת סוג קמפיין זה נוכל למטב ל: Leads | Conversions | Landing page views | Link Clicks | Reach | Impressions
קידום אפליקציות App Promotions
היה לפני כן: App installs
פה היה השינוי הקטן ביותר מבחינת מבנה הגדרת הקמפיין. הקמפיין הזה מיועד לקידום אפליקציות ובעיקר התקנה של אפילקציות דרך הApp/Play Store.
תחת סוג קמפיין זה נוכל למטב ל: App installs | App Events | Value
מכירות Sales
היה לפני כן: Conversions | Catalog Sales
כמו שכבר ידוע לנו, מדובר בשלב התחתון של המשפך השיווקי הבסיסי, קמפיין מסוג זה פונה לאנשים שכבר מכירים את המותג שלנו ויש להם כוונת רכישה טובה. קמפיין מכירות הוא למעשה כל מה שקשור להמרות, פרסום קטלוג, וכל מה שקשור למכירות דרך האתר שלנו.
תחת סוג קמפיין זה נוכל למטב ל: Maximize conversions | Maximize conversions value | Landing page views | link clicks | Reach | Impressions | App events | Maximize conversations | Maximize calls
בקיצור, כפי שאפשר לראות מהפירוט של אפשרויות המיטוב שנוספו לנו בכל קמפיין וקמפיין, השינוי שמטא הכניסה לא רק שלא פגע באפשרויות שלנו, אלא הרחיב אותן באופן ניכר. בתור מפרסמים השליטה בסוג הקמפיין והבנה שלו היא חשוב מאוד כדי להבין איך למקסם את התקציב שלנו, מאחר ומטא מכוונים את המודעות שלנו לאנשים שהכי סביר שיבצעו את הפעולה שהגדרנו שמעניינת אותנו – זו מטרת הקמפיין.
שאלות ותשובות בנושא
מודעות Awareness
תנועה Traffic
מעורבות Engagement
לידים Leads
קידום אפליקציות App Promotions
מכירות Sales
סוג הקמפיין הוא בעצם מטרת הקמפיין. כשאנחנו בוחרים בסוג קמפיין המתאים למטרה העסקית שלנו אנחנו אומרים למטא מה מעניין אותנו, ולפי זה המערכת מציגה את המודעות שלנו לאנשים שהכי סביר שיבצעו את הפעולה שאנחנו מעונינים שיבצעו.
לא, לאחר שהקמפיין עלה ופובלש לא ניתן לשנות את מטרת הקמפיין וגם לא את יעד המיטוב.
שיטת מיטוב זו הגדרה משנית למטרת הקמפיין שלנו שאומרת תחת ההגדרה הכללית של מה אנחנו רוצים להשיג, מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג. למשל תחת קמפיין המרות, אנחנו יכולים לבחור האם חשוב לנו שיהיו יותר רכישות או שיהיה שווי רכישה גבוה יותר.