8 קהלים בפייסבוק שישדרגו את ההמרות שלך

אחד הדברים הקריטיים ביותר להצלחה של קמפיינים ממומן הוא קהל היעד שלנו, וכשמדובר בהמרות יש חשיבות מיוחדת לקהלי רמרקטינג. בפוסט הזה אסקור 8 קהלי רמרקטינג שנוטים לשכוח או להזניח וחובה, אבל ממש חובה, להכיר.

אחד האתגרים בקידום ממומן הוא כיצד לאתר, לזהות ולמקד את הפרסום בקהלים שיש להם את הפוטנציאל והסיכוי הגבוה ביותר להפוך ללקוחות משלמים של המוצרים או השירותים שלכם. או במילים אחרות – איך להגדיל המרות בעזרת טרגוט אפקטיבי. 

בדרך כלל הקהלים שימירו הכי טוב יהיו סוגים שונים של קהלי רמרקטינג. קהלים אלו, שכבר הפגינו רמות גבוהות של עניין, מעורבות או כוונת רכישה, הם המפתח להצלחת הקמפיינים והגדלת החזר ההשקעה בטווח הרחוק, ולכן חשוב לדעת כיצד לאתר אותם ולפנות אליהם באופן יעיל. בסופו של דבר קהל רמרקטינג הוא טווח רחב מאוד, ולא מקשה אחת וצריך לדעת לפנות לכל הסוגים של קהלי הרמרקטינג באופן המתאים וגם כיצד להגיע לקהלים הכי רלוונטים בתוך העולם הרחב שנקרא רמרקטינג.

הפוסט הזה כולל 8 קהלי רמרקטינג שיש נטייה לקמפיינרים לשכוח או לפספס, ואת השימוש בהם תוכלו ליישם באופן מיידי על מנת לאתר את הקהלים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להפוך ללקוחות שלכם. שימוש נכון בקהלים האלו יכול להגדיל באופן משמעותי את שיעור ההמרות והרכישות של הפרסומים ללקוחות שלכן, אז בואו נעבור אחד אחד.

 

קהל שצפה ב-50-75% ומעלה מאורך סרטון

כאשר אדם צופה ב-50% או יותר מאורך סרטון וידאו שפרסמתם, זה מעיד כמעט תמיד על רמה גבוהה מאוד של עניין ורלוונטיות של תוכן הסרטון עבור אותו אדם. זו אינדיקציה חזקה, שכן צפייה רגילה ממוצעת על פי נתוני הפלטפורמות היא של כ-3 שניות בלבד. 
אחת הטעויות הנפוצות שאני רואה היא שעושים רמרקטינג לכל מי שהוגדר כ״צפה״ בסרטון, אבל אם המערכת מחשיבה 3 שניות כצפייה, זה חסר משמעות. 3 שניות הן זמן קצר מדיי של מישהו שבמקרה הטוב רפרף, ולא באמת הביע עניין בתוכן שפרסמתם.
לעומת זאת, אם מישהו צפה ב-30 שניות ומעלה מתוך סרטון בן דקה – סימן שהתוכן דיבר אליו. זה קהל פוטנציאלי מצוין שכדאי לבדוק איך ניתן לפנות אליו באופן ישיר ומותאם.
כשניגש להשתמש בקהל שצפה בסרטון צריך לזכור שלא כל הסרטונים נולדו שווים, זאת אומרת שהשאלה האם לבחור ב-50% או 75% תלויה בתוכן הסרטון, האורך שלו ומידת הרלוונטיות שלו לקהל היעד.

 

אנשים שגללו למטה בעמוד הנחיתה שלכם 

כאשר מבקר באתר האינטרנט שלכם מגיע לעמוד נחיתה מסוים, ולאחר מכן מתחיל לגלול למטה בעמוד ולצפות בתוכן נוסף הנמצא שם – זו אינדיקציה חזקה נוספת לעניין גבוה ופוטנציאל המרה גבוה של מי שרוצים לקבל עוד פרטים על המוצר או השירות שלכם. 
גלילה למטה מעידה שאותו מבקר הקדיש זמן כדי לקרוא או לחפש מידע מסוים בעמוד, ולכן הוא קהל פוטנציאלי איכותי במיוחד. כדאי לבדוק מי הם המבקרים שהגיעו הכי רחוק בעמוד ולנסות לפנות אליהם.
ככלל אצבע נרצה לקחת אנשים שגללו 50% ומעלה מעמוד במובייל ו-75% ומעלה בדסקטופ. זה כמובן תלוי באורך העמוד ואיזה מידע נמצא בכל חלק שלו. 

 

מבקרים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות אך לא השלימו רכישה

אנשים שהגיעו לאתר, שוטטו או חיפשו מוצר, הוסיפו אותו לעגלת הקניות, אך לבסוף לא השלימו את תהליך הקנייה והתשלום – הם קהל יעד מצוין נוסף שאנחנו חייבים לעשות לו רמרקטינג. 
הם כבר הפגינו כוונת רכישה ברורה על ידי הוספת המוצר לעגלה, אבל משהו בתהליך גרם להם לא לבצע את הרכישה. יכול להיות שמדובר במחיר, אולי אפשרויות או עלות משלוח, אולי חוסר בטחון בכך שהמוצר באמת רלוונטי ונחוץ להם. בכל מקרה, הם לקוחות פוטנציאליים שכדאי לנסות ולשכנע.

 

אנשים שמילאו טופס או פנו באמצעות צ'אט באתר

כאשר משתמש ממלא טופס פרטים באתר שלכם, או יוזם שיחת צ'אט עם נציג הוא מבצע פעולה אקטיבית מצדו שמעידה על רמה גבוהה של מעורבות ועניין במותג, ולעיתים קרובות גם על כוונה לרכוש מוצר או שירות. תחשבו על זה רגע – אם הייתם מגיעים לאתר, לא מוצאים את מה שחיפשתם, והמוצר לא באמת מעניין אתכם – האם הייתם טורחים לפנות לעסק? סביר שלא. זה יכול לשקף כמה משמעותי ה״מאמץ״ של מי שכן משאיר פניה כזו באתר שלכם.
לכן, מומלץ לרכז את פרטיהם של מי שממלא טופס או יוצר איתכם קשר יזום, ולהשתמש בהם כקהל רמרקטינג שבעזרת פניה חוזרת באמצעי השיווק שלכם תוכל להוביל בסופו של דבר להמרה ללקוח.

 

משתמשים ששלחו הודעה ישירה לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם 

גם כאן תקפה אותה לוגיקה, רק בתוך הפלטפורמה של מטא ובלי צורך לרכז ולשמור פרטי קשר. שליחת הודעה ישירה לחשבון העסקי שלכם בפייסבוק או אינסטגרם היא צעד אקטיבי נוסף שמביע מעורבות חזקה עם המותג שלכם וחבל לפספס את האפשרות להעמיק את הקשר עם הלקוחות האלה ולהוביל לכך שימירו בסופו של דבר.
אנשים שטרחו ללחוץ, לכתוב הודעה ולשלוח אותה אליכם – מעיד על עניין רב מצדם ועל פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות. חשוב לנהל איתם תקשורת אישית ויעילה. 

 

מבקרים שחיפשו מוצר ספציפי באתר שלכם

כשאנשים מבקרים באתר שלכם ומקישים מילות חיפוש של מוצר ספציפי – הדבר מעיד על כוונת רכישה ברורה. הם מחפשים מוצר ורוצים לרכוש אותו.
זהו אחד הקהלים האיכותיים והממוקדים ביותר שאפשר לאתר, וגם אותו יש נטייה פעמים רבות להזניח ולפספס. זה קהל שמעוניין לרכוש מכם והדבר היחיד שעוצר בעדו הוא למצוא את המוצר המדויק שיענה לו על הצורך, בדיוק בזמן שהוא מוכן לרכוש. מומלץ לבחון דרכים לפנות לקהל הזה בהצעות מיוחדות או קופונים שיעודדו אותם להשלים רכישה. 

 

אנשים שהוסיפו מוצר למועדפים או ווישליסט

בהרבה האתרים מאפשרים לגולשים לשמור או לסמן מוצרים בווישליסט" לצורך רכישה עתידית. אם מישהו שמר אצלכם מוצר כזה, זו אינדיקציה חזקה שהוא מעוניין לרכוש אותו בהמשך, ולכן כדאי לבחון דרכים לעודד אותו להשלים רכישה בהקדם. שליחת קופון, הנחה או מבצע מיוחד עשויים לסייע אבל הם לרוב לא הכרחיים, ומספיק שמודעה דינמית תזכיר לו את המוצר שאהב כדי להוביל בסופו של דבר לרכישה.  

 

מבקרים ששהו הכי הרבה זמן באתר שלכם

הרבה מאוד פעמים אני רואה קמפיינרים שמטרגטים מבקרים באתר כמקשה אחת, וחבל. במערכת של מטא, בלי מאמץ בכלל, ניתן למדוד ולאתר מי הם המבקרים ששהו את משך הזמן הארוך ביותר באתר שלכם בכל ביקור. 
שהייה ממושכת מעידה על עניין רב ומעורבות עם התוכן והמוצרים שלכם. כשאנחנו רוצים לפנות ברמרקטינג לקהל רלוונטי מאוד נרצה לבדל את המבקרים ב-5-25% העליונים מבחינת משך השהייה באתר ולנסות לפנות אליהם בפניה שמותאמת ושונה ממי שביקר באתר באופן כללי לזמן קצר או נכנס ונטש.

 

בקיצור, אם תשתמשו נכון ב- 8 הקהלים האלו תוכלו למקד את הקמפיינים שלכם בדיוק בקהלי היעד בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר ולהפוך אותם ללקוחות שלכם. מדובר בקהלים פשוטים להגדרה ברובם וכל מה שצריך כדי להשתמש בהם הוא כמה דקות של הגדרה ולזכור לשלב אותם באסטרטגיית הקמפיינים שלכם.

 

סיימת לקרוא את המאמר!

ידעת שלניולזטר יש כ-5% המרה?

זו סיבה מעולה להרשם לקבל את מגנט הלידים שלנו הצ׳קליסט המלא להתחלת קידום ממומן בפייסבוק ללקוח.

פה ושם נשלח עוד כל מיני דברים מעניינים. בלי חפירות, מבטיחה.

לקריאה: