איך להפיק את המרב מתקציב השיווק שלך

כל בעל ובעלת עסק יודעים שתקציב מתוכנן היטב הוא הבסיס של עסק מוצלח. תקציב השיווק הוא חלק משמעותי מהתקציב הזה, ובפוסט הבא אשתף בכמה טיפים שיעזרו לך למקסם את תקציב השיוו

כל בעל ובעלת עסק יודעים שתקציב מתוכנן היטב הוא הבסיס של עסק מוצלח. זה נכון במיוחד כאשר מדובר בשיווק. תקציב שיווק אסטרטגי הוא יותר מכמה מספרים שזורקים לאויר – זו מפה שמדריכה את העסק שלך להגשמת היעדים שלו, מסייעת לך להקצות משאבים, לתת עדיפות לצרכים שלך, ולמדוד את ההתקדמות של העסק. זהו גורם מרכזי בשיווק. אפילו עם סכום צנוע, עסקים קטנים יכולים לזכות לצמיחה מרשימה אם הם מנהלים את תקציב השיווק שלהם באופן יעיל. זה כולל הבנת את הניואנסים של הוצאות שיווק, קבלת החלטות מושכלות לגבי היכן לבזבז, והבטחת תשואה על ההשקעה שלך. עם ניהול נכון, תקציב שיווק של עסק קטן יכול להגיע למרחקים ארוכים בהגדלת המכירות, חיזוק המותג, וקידום הצמיחה העסקית שלך.

 

הבנת הוצאות השיווק

הוצאות שיווק הן חלק משמעותי מתקציב של כל עסק. הן כוללות מגוון רחב של הוצאות, כל אחת תורמת באופן אחר לאסטרטגיה השיווקית הכוללת. ההוצאות האלה נחלקות באופן כללי לשני קטגוריות: הוצאות מדיה והוצאות שירות. הוצאות מדיה כוללות הוצאות שמשולמות לספקי המדיה – פייסבוק, גוגל, טיקטוק, לינקדאין וכיוב׳. אלה הם הכלים שאנחנו משתמשים בהם בשיווק דיגיטליים כדי להגיע לקהל היעד. הקטגוריה השניה היא הוצאות שירות שכוללות הוצאות שנגרמות מהעסקת מקצוענים או סוכנויות שמספקות שירותים שיווקיים. זה יכול לכלול סוכנות שיווק שמנהלת את האסטרטגיה השיווקית הכוללת שלך, מנהלת סושייאל שתכתוב את התכנים ותייצר את האינטראקציות היומיומיות וההכרחיות ליצירת מערכת יחסים עם קהל היעד שלך, קמפיינרית שמנהלת את המדיה שעבורה תשלמו בסופו דבר בצורה חכמה ואסטרטגית, בונת אתר שמתחזקת את האתר ומשפרת חווית משתמש, מעצב גרפי שיוצר תוכן ויזואלי למותג שלך, או כותב שמייצר קופי למודעות שלך ולאתר שלך. הבנת ההוצאות האלה היא השלב הראשון ליצירת תקציב ריאליסטי שמתיישר עם אובייקטיבים של העסק שלך ומתאים למגבלות הכלכליות שלך.

 

הגדרת סדרי עדיפויות של ערוצי שיווק

עם המגוון הרחב של ערוצי שיווק הזמינים היום, ההחלטה לגבי היכן להקצות את התקציב שלך יכולה להיות אתגר. לכל ערוץ יש מערך של יתרונות משלו ודורש רמה שונה של השקעה. המפתח לתת עדיפות לערוצים אלה מוטמע בהבנת מטרות העסק שלך, היכרות של קהל היעד שלך, וזיהוי הערוצים שמגיעים בצורה הטובה ביותר לקהל זה. לדוגמה, אם המוצר שלך הוא מוצר עסקי נעדיף לפרסם אותו בלינקדאין על פי פייסבוק ואינסטגרם. אם המוצר הוא פוטוגני וויזואלי נרצה להשתמש יותר באינסטגרם וטיקטוק. לעומת זאת, אם המוצר או השירות שלך הם משהו שאנשים זקוקים לו במצבים מאוד מסוימים, וישתמשו בחיפוש כדי למצוא את המוצרים או השירותים שהם זקוקים להם, השקעה ב-SEO וקמפיין חיפוש של גוגל עשויה להיות אפשרות טובה יותר. זו הסיבה למשל שכנראה מעולם לא ראיתם, ולעולם לא תראו, קמפיין סושיאל למנעולן. המטרה היא למקסם את החשיפה שלך לקהל פוטנציאלי ולחזק את הקשר שלך עם קהל רלוונטי תוך כדי שמירה על השקעה הנמוכה ביותר, ובכך להבטיח תשואה טובה להוצאות השיווק שלך. חשוב להדגיש שהכוונה אינה לחסוך בהכרח ולהמנע מהוצאות שיווק, מאחר וכדי לקדם עסק בצורה אפקטיבית ישנן עלויות שיווק שהן הכרחיות, אבל יש צורך בתעדוף ובחירה בכלים הכי רלוונטים על פי התקציב העומד לרשותך.

 

מעקב אחרי רווחיות

תשואה על ההשקעה (ROI) היא מדד חשוב שעוזר למדוד את יעילות מאמצי השיווק שלך. מחשבים אותו על ידי חלוקת ההכנסה של השקעה בעלות ההשקעה, ואת התוצאה כופלים ב-100 כדי לקבל אחוז. מדד זה הוא אחד הכלים הפשוטים אך משמעותיים בשיקוף של תמונה ברורה של אילו אסטרטגיות מספקות ערך ואילו יתכן וצריך לשקול מחדש. מעבר ל-ROI ישנם מדדים וכלים נוספים שיכולים לעזור לך להבין את ההשפעה של מאמצי השיווק על צמיחת העסק שלך, וחשוב לנטר את הנתונים ואת הרווחיות באופן שוטף. זה מאפשר לך לזהות אילו אסטרטגיות שיווק מניעות מכירות, מגבירות את ההשתתפות של הלקוחות, ומגבירות את המודעות למותג שלך. גם פה חשוב לסייג ולציין שבמידה ואנחנו עושים ניתוח של החזר השקעה או מדדי רווחיות אחרים והתוצאות אינן מה שציפינו, לא מיד נבצע שינוי אלא נבחן כמה זמן האסטרטגיה נמצאת בשימוש, איזה אופטימיזציות ושיפורים נעשים באופן שוטף ומה המגמה הכללית של התוצאות. רק לאחר בדיקה עמוקה ומסודרת כלל צוות השיווק נקבל החלטה על הוספת, ביטול או שינוי של ערוץ שיווק כלשהו.

 

טיפים לחיסכון בהוצאות

שיווק הוא השקעה, אך זה לא אומר שהוא חייב לעלות לך ביוקר ולתפוס את כלל התזרים שלך. בעזרת תכנון חכם וקבלת החלטות אסטרטגיות, אפשר לנהל את הוצאות השיווק שלך בלי לפגוע בתוצאות. הנה כמה טיפים לחיסכון בהוצאות שיכולים לעזור לך להפיק את המרב מתקציב השיווק של העסק שלך:

ניצול של המדיה החברתית האורגנית
שיווק במדיה החברתית האורגנית  יכול להיות דרך עלות-תועלת יעילה להגיע לקהל שלך. יצירת תוכן מעניין וחיבור של קהילה בפלטפורמות מדיה חברתית, אפשר להגדיל את הנראות של המותג שלך בלי בהכרח להוציא תקציב מדיה של קידום ממומן. נכון שבאופן אורגני נחשפים לתוכן מעט מאוד משתמשים, אבל ביצירת תוכן חכמה ומקורית אפשר להגיע בכל זאת לפלח חשיפה יפה לאורך זמן.

בצע אופטימיזציה לתוכן האתר שלך
אופטימיזציה למנוע חיפוש (SEO) היא אסטרטגיה ארוכת טווח שיכולה להביא לתנועה קבועה לאתר שלך ללא הוצאות חוזרות ונשנות של פרסום בתשלום. באופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך ויצירת תוכן איכותי, תוכל לשפר את דירוגי התוכן שלך במנוע החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית. גם פה – מדובר בעבודה רבה שכן קידום אורגני בגוגל הוא יותר מהעלאת פוסט בבלוג, אבל זו התחלה ראשונית שיכולה לעזור לך בהמשך.

שיתוף פעולה עם מיקרו משפיענים
מיקרו משפיענים הם אנשים עם קהל קטן אך מאוד מעורב. שיתוף פעולה עם משפיענים אלה יכול להיות דרך יעילה להגיע לקהל היעד שלך בעלות נמוכה יחסית, כי הם לרוב גובים פחות מאשר משפיענים עם כמות עוקבים גדולים יותר.

מחזור תוכן
בסופו של דבר תוכן הוא הכלי שבאמצעותו אנחנו יוצרים את הקשר עם קהל היעד שלנו. אבל כמה תוכן כבר אפשר לייצר? מחזור תוכן הוא משהו שיכול לחסוך בעלויות ייצור תוכן בשני אופנים. קודם כל, לקחת תוכן שפורסם בערוץ מדיה אחד ולהפוך אותו לסוג אחר. למשל פוסט להפוך לסטורי, סטורי להפוך לריל, ריל להפוך לפוסט בבלוג. אופן נוסף הוא תוכן שפורסם בעבר אבל עדיין רלוונטי. בסופו של דבר רק חלק קטן מקהל היעד שלנו נחשף לתכנים שלנו, ופוסט שפרסמנו לפני שנה אפשר לערוך ולפרסם מחדש, כמובן בהנחה שהתוכן רלוונטי.

היערכות לבלתמים
כאשר נתכנן את תקציב השיווק, חשוב להגדיר ״בנק בלתמים״, זאת אומרת תקציב שמיועד לכל מיני מקרים והפתעות שבהן השיווק לאו דווקא עובד כמו שקיווינו ונרצה לתגבר אותו בדרכים כאלו ואחרות. בממוצע, חברות חדשות מוציאות 15-25% מההכנסות שלהן על שיווק, בעוד שחברות מבוססות מוציאות 5-15%.

בקיצור, תקציב שיווק מתוכנן היטב הוא לא רק ניהול הוצאותזו השקעה בצמיחת העסק שלך. על ידי הבנת הוצאות השיווק, יצירת סדרי עדיפויות של ערוצי שיווק, מעקב אחרי רווחיות, וניצול של אסטרטגיות חיסכון בהוצאות, ניתן ליצור אסטרטגיה שיווקית חכמה שממקסמת את התשואה שלך על ההשקעה.

סיימת לקרוא את המאמר!

ידעת שלניולזטר יש כ-5% המרה?

זו סיבה מעולה להרשם לקבל את מגנט הלידים שלנו הצ׳קליסט המלא להתחלת קידום ממומן בפייסבוק ללקוח.

פה ושם נשלח עוד כל מיני דברים מעניינים. בלי חפירות, מבטיחה.

לקריאה: