קידוד לינקים עם UTM – טמפלט

טמפלט לבניית לינקים מקודדים UTM שיעשה לכם סדר באנליטיקס וניתוח הנתונים

UTM, או Urchin Tracking Module, הוא קוד שנוסף לכתובת דף אינטרנט, שמאפשר שליחת נתונים ביחד עם המידע על ההגעה של המשתמש לאתר, וכך לנטר ביצועים של קמפיינים שיווקיים דרך Google Analytics. בעזרת המידע שמקודד על ידי ה-UTM, ניתן ליצור סינונים ודוחות שיעזרו לנו להבין את מקורות התנועה לאתר, התנהגות המשתמשים בפועל ואיזה מקורות תנועה עובדים הכי טוב עבורינו.

חשוב לזכור שהשימוש ב-UTM צריך לקרות לא רק כאשר אנחנו עולים עם קמפיין שיווקי חדש, אלא גם כשאנחנו שולחים מיילים, מפרסמים במדיה החברתית תכנים אורגניים, שולחים סמסים ועוד. כלומר, בכל פעם שאנחנו מפנים תנועה לאתר ממקור שיווקי מסוים שאנחנו רוצים לזהות ולנתח את התוצאות שלו.

השמירה על סדר ועקביות בשימוש ב-UTM היא קריטית. כאשר אנחנו לא משתמשים בהם בצורה מאורגנת, המידע שנקבל יהיה מעוות ולא מדויק. יהיה קשה לזהות מה מגיע מהיכן ולהבין באמת את התנועה באתר. 

העבודה עם קובץ UTM נועדה להקל עלינו באחידות של קידוד הלינקים, מה שיעזור למדידה ואנליזה נכונה של המאמצים השיווקיים שלנו. קובץ אחיד ומסודר יעזור לנו גם לשמור על אחידות בין חברי צוות שונים, לזכור בקמפיינים עתידיים מה עשינו בעבר ולהזכר מה קודדנו בקמפיינים קודמים שמי זוכר בכלל. 

לקריאה: