גאנט לתכנון תוכן: למה זה חשוב
מה זה גאנט לתכנון תוכן?
גאנט לניהול לתוכן הוא מסמך שדומה במידה מסוימת ללוח שנה, ומשמש לתיאום ותכנון התכנים שתפרסמי בפלפורמות השונות, ברמה החודשית, השבועית, היומית ואפילו לפעמים השעתית.אתה יכול להריץ מספר יומני תוכן לשיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, בלוגים וכו ', או שאתה יכול לשים את כולם במקום אחד.
לוח שנה מתוחזק היטב עוזר גם לשמור על כל מאמצי השיווק שלך ממוקדים באותה מטרה. זה מאפשר לך לראות איך מהלכי השיווק שלך משתלבים זה בזה כדי לספר את אותו סיפור. מה שיאפשר לך לתכנן תוכנית פעולה טובה יותר עבור האסטרטגיה השיווקית הכוללת שלך, ובהמשך לנתח נתונים שיעזרו לך להבין הקהל שלך ומידת האפקטיביות של התכנים שפרסמת.
למה צריך גאנט לרשתות חברתיות?
ארגון
אחד היתרונות של שימוש בגאנט הוא היכולת לדמיין כיצד תיראה אסטרטגיית התוכן שלך לאורך זמן ולהישאר מסודרת על פני פלטפורמות. זה עוזר לך לתכנן את מאמצי השיווק שלך סביב אירועים או תאריכים חשובים בענף או בעולם ולראות היכן יתכנו חורים בתוכן שלך, וזה מאפשר זמן רב למלא את אותם חורים בתוכן רלוונטי שיש לו ערך לקהל שלך.
הצגת לוח הזמנים של חלוקת התוכן שלך בפורמט לוח שנה שכולל (למשל) מדיה חברתית ושיווק בדוא"ל זה לצד זה יכולה לעזור לך להבחין בחפיפה בין קמפיינים שאולי פספסת אחרת. אולי שורה מהניוזלטר שלך תהיה נושא לפוסט מעולה בפייסבוק?
עקביות
שימוש בלוח שנה לתכנון מראש מראש מאפשר לך ליצור זרימה קבועה של תוכן הממשיך לבנות לקראת יעדי השיווק שלך ולפתח קול אחיד עבור המותג שלך. היכולת לתכנן תוכן למשך רבעון קדימה, לפחות, שומרת על קול המותג שלך באופן עקבי והופכת את התוכן שלך למקור אמין ומעניין.
ברגע שתגדירי את התכנים שאת רוצה ליצור עבור השיווק שלך בפרקי זמן ארוכים – רבעון, חצי שנה, שנה, ולא מהיום למחר, תוכלי לתכנן קדימה את השפה וסגנון שמתאימים לך, ולשמור על אחידות פנימית בתוכן שאת מייצרת מחד, ולייצר תוכן שיעניין את הקוראים שלך מאידך.
גמישות
בלימודי אמנות תמיד מלמדים שכדי להיות אמן פורץ גבולות, צריך קודם לדעת איך להיות אמן שפועל במסגרת הגבולות. כך גם ביצירת תוכן. לפני שאת רצה לייצר RTM עדכני לכל התרחשות ואירוע שמופיעים בחדשות, ולא רק, חשוב שתהיה לך מסגרת תוכן שבה תדעי מה עולה מתי, מה המבנה של התוכן, ובאילו מקומות נכון לחרוג ממנו לטובת קוריוז – ומתי לא. אחת הדרכים המוצלחות ביותר להרחיב את הפעילות החברתית שלך היא להגיב על התרחשויות, וכמעט תמיד יהיה לך משהו לומר, אבל חשוב לעצור רגע ולבחון האם זה משתלב בתוכן הקיים בעסק שלך או לא. גאנט פרוס מול העיניים יאפשר לך לדעת בדיוק מה התוכן שקיים בעסק שלך ובאיזה אופן את יכולה להיות גמישה בו.
השראה
מי לא ישבה וחשבה מול המסך על רעיונות לפוסטים? זה לא קל לייצר תוכן, לא ליום אחד, ובטח לא ל-365 ימים בשנה. ימי סושייאל ואירועים סביב העולם יכולים לתת לך השראה ורעיונות לנושא לשיח. הפוסט שתכתבי לא חייב לציין באופן מפורש את ׳יום השמאליים׳, אבל הוא כן יכול לדבר על עשר סיבות שהמוצר שלך מושלם לשמאליים, ונושאים משיקים אחרים.
בשורה התחתונה, לוחות שנה לתוכן הם כלים ארגוניים נהדרים לתכנון ומטרות לטווח הקצר והארוך באסטרטגיה השיווקית שלך. רק אל תתני לזה להגביל אותך יותר מדי!
כדי להקל עליכן בתכנון התוכן לשנה הקרובה יצרתי גאנט תוכן,
עם מגוון תאריכים שיתנו לכן רעיונות והשראה לתכנים,
וגם יזכירו לכן אירועים שכדאי להתייחס אליהם.
הגאנט קיים כלוח שנה של גוגל, או להורדה כקובץ PDF להדפסה
תהנו ושנה טובה!
מקרא הסימונים בגאנט גוגל:
? ראויים לציון
? חגי ומועדי עדות ודתות שונות
? אירועי ספורט
? חגי שופינג
? אירועי תרבות ואופנה
⚫ ימי אבל