fbpx

גאנט לתכנון תוכן: למה זה חשוב

בין אם את מנהלת סושייאל בשביל עבור העסק שלך או עבור לקוחות, חשוב שיהיה סנכרון בין פלטפורמות המדיה והשיווק הדיגיטלי ככלל.
ניהול הרשתות החברתיות הוא לא רק תזמון פוסטים בפייסבוק או אינסטגרם לתאריך מסוים. חשוב לוודא שהפעילות שלך בסושייאל תואמת למה שקורה מסביב, לערוצי השיווק הנוספים של העסק ובעיקר – רצוי בתכנון מראש.

מה זה גאנט לתכנון תוכן?

גאנט לניהול לתוכן הוא מסמך שדומה במידה מסוימת ללוח שנה, ומשמש לתיאום ותכנון התכנים שתפרסמי בפלפורמות השונות, ברמה החודשית, השבועית, היומית ואפילו לפעמים השעתית.אתה יכול להריץ מספר יומני תוכן לשיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, בלוגים וכו ', או שאתה יכול לשים את כולם במקום אחד.

לוח שנה מתוחזק היטב עוזר גם לשמור על כל מאמצי השיווק שלך ממוקדים באותה מטרה. זה מאפשר לך לראות איך מהלכי השיווק שלך משתלבים זה בזה כדי לספר את אותו סיפור.  מה שיאפשר לך לתכנן תוכנית פעולה טובה יותר עבור האסטרטגיה השיווקית הכוללת שלך, ובהמשך לנתח נתונים שיעזרו לך להבין הקהל שלך ומידת האפקטיביות של התכנים שפרסמת.

work calendar GIF by The Hills

למה צריך גאנט לרשתות חברתיות?

ארגון

אחד היתרונות של שימוש בגאנט הוא היכולת לדמיין כיצד תיראה אסטרטגיית התוכן שלך לאורך זמן ולהישאר מסודרת על פני פלטפורמות. זה עוזר לך לתכנן את מאמצי השיווק שלך סביב אירועים או תאריכים חשובים בענף או בעולם ולראות היכן יתכנו חורים בתוכן שלך, וזה מאפשר זמן רב למלא את אותם חורים בתוכן רלוונטי שיש לו ערך לקהל שלך.

הצגת לוח הזמנים של חלוקת התוכן שלך בפורמט לוח שנה שכולל (למשל) מדיה חברתית ושיווק בדוא"ל זה לצד זה יכולה לעזור לך להבחין בחפיפה בין קמפיינים שאולי פספסת אחרת. אולי שורה מהניוזלטר שלך תהיה  נושא לפוסט מעולה בפייסבוק?

nothing tbs GIF by Wrecked

עקביות

שימוש בלוח שנה לתכנון מראש מראש מאפשר לך ליצור זרימה קבועה של תוכן הממשיך לבנות לקראת יעדי השיווק שלך ולפתח קול אחיד עבור המותג שלך. היכולת לתכנן תוכן למשך רבעון קדימה, לפחות, שומרת על קול המותג שלך באופן עקבי והופכת את התוכן שלך למקור אמין ומעניין.

ברגע שתגדירי את התכנים שאת רוצה ליצור עבור השיווק שלך בפרקי זמן ארוכים – רבעון, חצי שנה, שנה, ולא מהיום למחר, תוכלי לתכנן קדימה את השפה וסגנון שמתאימים לך, ולשמור על אחידות פנימית בתוכן שאת מייצרת מחד, ולייצר תוכן שיעניין את הקוראים שלך מאידך.

season 5 netflix GIF by Gilmore Girls

גמישות

בלימודי אמנות תמיד מלמדים שכדי להיות אמן פורץ גבולות, צריך קודם לדעת איך להיות אמן שפועל במסגרת הגבולות. כך גם ביצירת תוכן. לפני שאת רצה לייצר RTM עדכני לכל התרחשות ואירוע שמופיעים בחדשות, ולא רק, חשוב שתהיה לך מסגרת תוכן שבה תדעי מה עולה מתי, מה המבנה של התוכן, ובאילו מקומות נכון לחרוג ממנו לטובת קוריוז – ומתי לא. אחת הדרכים המוצלחות ביותר להרחיב את הפעילות החברתית שלך היא להגיב על התרחשויות, וכמעט תמיד יהיה לך משהו לומר, אבל חשוב לעצור רגע ולבחון האם זה משתלב בתוכן הקיים בעסק שלך או לא. גאנט פרוס מול העיניים יאפשר לך לדעת בדיוק מה התוכן שקיים בעסק שלך ובאיזה אופן את יכולה להיות גמישה בו.

flexible russell brand GIF

השראה

מי לא ישבה וחשבה מול המסך על רעיונות לפוסטים? זה לא קל לייצר תוכן, לא ליום אחד, ובטח לא ל-365 ימים בשנה. ימי סושייאל ואירועים סביב העולם יכולים לתת לך השראה ורעיונות לנושא לשיח. הפוסט שתכתבי לא חייב לציין באופן מפורש את ׳יום השמאליים׳, אבל הוא כן יכול לדבר על עשר סיבות שהמוצר שלך מושלם לשמאליים, ונושאים משיקים אחרים.

explain stan marsh GIF by South Park

בשורה התחתונה, לוחות שנה לתוכן הם כלים ארגוניים נהדרים לתכנון ומטרות לטווח הקצר והארוך באסטרטגיה השיווקית שלך. רק אל תתני לזה להגביל אותך יותר מדי!

כדי להקל עליכן בתכנון התוכן לשנה הקרובה יצרתי גאנט תוכן,
עם מגוון תאריכים שיתנו לכן רעיונות והשראה לתכנים,
וגם יזכירו לכן אירועים שכדאי להתייחס אליהם.

הגאנט קיים כלוח שנה של גוגל, או להורדה כקובץ PDF להדפסה

תהנו ושנה טובה!

מקרא הסימונים בגאנט גוגל:

📍 ראויים לציון
🤍 חגי ומועדי עדות ודתות שונות
🏆 אירועי ספורט
🛍 חגי שופינג
🎥 אירועי תרבות ואופנה
⚫ ימי אבל

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.

Click here to add your own text