fbpx

11 דברים שלא ידעתם שאפשר לעשות ב- Creator studio של פייסבוק

הקריאייטור סטודיו החדש, כבר לא כל כך חדש, ועדיין נותר בגדר תעלומה עבור רבים מאיתנו. כדי לנסות להבין את הרעיון, יצאתי לכמה ימי מחקר ומצאתי כל מיני שימושים מעניינים שתוכלו לעשות עם ה-CS, וכנראה לא הכרתם. אבל קודם – הקדמה:


לפי פייסבוק לקריאייטור סטודיו (נקרא לו בקצרה CS) יש כמה מטרות:

-> לאגד את העמודים שאתם מנהלים במקום אחד ולאפשר פעולות רוחביות על מספר עמודים במקביל.
-> לאפשר ניהול של ספריית תוכן, שבה תוכן מכל העמודים שבניהולכם, כולל אינסייטים ברמת הפוסט.
-> לרכז במקום אחד את תיבות ההודעות של כל העמודים שבניהולכם.
-> לשתף וידאו בקלות – כולל קרוספוסטינג ויצירת פלייליסטים של סרטונים שהעלתם (עוד לא הבנתי מה פשר הפלייליסטים האלו, אבל זמן יגיד)
-> ניטור נרחב ומעמיק, בעיקר של סרטוני וידאו, כולל מעקב שמתייחס לצופים חוזרים.
-> הגנה על זכויות יוצרים של הסרטונים שלכם, הפיצ׳ר הזה זמין רק עבור עמודים שאומתו (אלו עם ה-וי הכחול)
-> להגדיר ׳הפסקת פרסומות׳ בסרטונים שלכם, זאת אומרת, מתי פרסומות של עסקים אחרים שמפרסמים בפייסבוק יופיעו בסרטון שלכם.
-> לאפשר שימוש בספריית מדיה, שכוללת נכון להיום בעיקר מוזיקת מעליות וטמפואים מסוגים שונים.

זה ההסבר מתוך האתר הרשמי של פייסבוק, שבשבילו לא הייתם צריכים אותי.

ומה הדברים המעניינים שגיליתי שאפשר לעשות?
  1. להציג את נתוני הפוסטים של כל העמודים שאתם מנהלים, או לסנן לפי קבוצת עמודים. למה זה טוב?
    כי לפעמים רוצים לראות במקום אחד את כל מה שעלה בימים האחרונים ואיך הביצועים שלו, כי לפעמים יש כמה עמודים שקשורים זה לזה עסקית ונרצה לראות אותם ביחד.
    איפה זה נמצא?
    בעמוד הראשי, בחלק העליון – תפריט נפתח יאפשר לבחור את העמודים הרצויים.
  1. לתזמן פוסט באינסטגרם. למה זה טוב? כי אף אחד לא מבטיח לנו שנהיה פנויים בדיוק בשעה שרצינו שהפוסט יעלה ולתכנן קדימה זה אחד הדברים הנכונים לעשות בשיווק.
    איפה זה נמצא?
    בחלק העליון של העמוד נבחר באייקון של אינסטגרם -> נלחץ על יצירת פוסט -> -> נבחר בפיד של אינסטגרם -> מתוך החץ הקטן שליד הכפתור לפרסום (מצד ימין למטה) נבחר באפשרות Schedule

    שימו לב! נכון להיום (1.11.19) אין אפשרות לערוך או לבטל פוסט שתוזמן לאינסטגרם, אז הגהה ודאבל צ׳ק לפני תזמון זה מאסט.

  2. להוסיף כתוביות לסרטון

    למה זה טוב?
    כי אף אחד כמעט לא רואה סרטונים בפייסבוק עם סאונד ובמיוחד עבור כבדי שמיעה שגם אם היו רוצים לא יכולים לשמוע. עבור אנגלית יש אפשרות לכתוביות אוטומטיות, אך לסרטונים בשפת הקודש יהיה עלינו להקליד באופן ידני את הכתוביות, לעת עתה, או לטעון קובץ כתוביות שהכנו מבעוד מועד.

    איפה זה נמצא?
    בעמוד הראשי -> יצירת פוסט -> העלאת וידאו -> נבחר בהוספת כתוביות -> נבחר שפה -> נבחר בכתיבת כתוביות -> נגדיר כתוביות עבור כל מקטע בסרטון.

  3. ליצור פוסט קנבס לא ממומן

    למה זה טוב?

    כדי להוסיף עניין לסוגי התכנים בעמוד שלכם, גם לחסוך זמן בעת בניית קמפיין וגם כי קנבס מאפשר לכם לצבוע את הקהל שהיה באינטראקציה עם הקנבס שלכם.

    איפה זה נמצא?
    מהעמוד הראשי -> יצירת פוסט -> מולטימדיה-> נבחר באפשרות של Instant expirience. לאחר שתעלה החלונית נבחר את האלמנטים שנרצה להוסיף.

    שימו לב! לא ניתן לערוך קנבס לאחר שסיימתם להקים אותו. אם תרצו לעשות בו שינויים יהיה עליכם לשכפל אותו ולערוך את העותק.

  4. להציג תחומי עניין של הקהל שלכם לפי מילות מפתח, עמודים וסרטונים של עמודים אחרים.

    למה זה טוב?
    כדי לראות מי האנשים שמתעניינים במתחרים שלכם ובעסקים דומים, לטרגט אותם על פי תחומי עניין ולייצר תוכן שמעניין אותם.

    איפה זה נמצא?
    תחת קטגוריית Insights -> קהלים -> בחלק התחתון של העמוד.

    שימו לב! הנתונים שמופיעים במסך זה מתייחס לקהלים שצפו בוידאו שבעמוד שלכם. במידה ואתם לא עושים שימוש בוידאו – זה הזמן להתחיל (וגם, העמוד הזה לא רלוונטי עבורכם).

  1. לתת גישה לניהול מספר עמודים ומודעות בבת אחת, בלי להכנס לביזנס מנג׳ר, בלי מייל ובלי כאב ראש

    למה זה טוב?

    אתם באמת מעדיפים לתת הרשאה לכל אחד בנפרד?

    איפה זה נמצא?
    תחת קטגוריית עמודים -> Add Person -> הקלדת השם של האדם שתרצו להוסיף -> סימון בצ׳ק בוקס של כל העמודים שתרצו לתת לו גישה אליהם -> בחירה לצד כל עמוד מה סוג ההרשאה שיש לתת.

  2. לעשות קרוספוסטינג של אלופים

    למה זה טוב?
    כדי להשתמש בסרטון אחד לקידום מספר עסקים או דפים שמשתפים פעולה, לנטר את הנתונים באופן מרוכז, מבלי להצטרך לתת הרשאות למנהל המודעות או העמוד שלכם למי שלא תרצו.

    איפה זה נמצא?
    ספריית התוכן -> Videos you can Crosspost -> סימון צ׳ק-בוקס לסרטון הרצוי -> Crosspost video בחלק העליון של המסך. בחלונית שתפתח תוכלו לבחור טקסט נלווה, מועד פרסום (תזמון או בקדייט), הוספת כתוביות ועוד.

  3. להעלות כמה סרטונים בבת אחת
    למה זה טוב?
    מרגיש לי שזה מסביר את עצמו.

    איפה זה נמצא?
    ספריית התוכן -> פוסטים -> מצד ימין למעלה יהיה כפתור ״העלאת וידאו״ (וידאו ברבים! יש לו S בסוף, סתם העברית הזו מקלקלת).


  4. לבחור את תמונת התצוגה של הוידאו שלכם, מהסרטון עצמו או מקובץ אחר

    למה זה טוב?
    כדי שהתמונה שמופיעה לא תהיה צילום שלכם באמצע מילה עם עווית, אלא כשאתם מחייכים למצלמה רגע לפני שהתחלתם לדבר.

    איפה זה נמצא?
    בזמן העלאת וידאו, תחת אפשרות Thumbnail תוכלו לבחור אחת משלוש – בחירת תמונה מתוך 10 שפייסבוק תייצר עבורכם, העלאת תמונה מהמחשב או בחירת פריים מהוידאו.

  5. להציג נתוני אינסייטס מחשבון האינסטגרם שלכם ונתוני אינסייטס על הקהלים שלכם באינסטגרם

    למה זה טוב?
    כדי ללמוד עוד פרטים על הקהל שלכם, לדעת יותר טוב למי לפנות, איזה פוסטים עבדו ואיזה פחות.
    איפה זה נמצא?
    בחלק העליון של המסך נבחר באייקון של אינסטגרם, בתפריט תחת Insights נוכל לבחון נתונים על ביצועי הפרופיל ועל הצופים בסרטונים בפרופיל.

  6. לשתף פוסט לאינסטגרם, חדש או כזה שכבר פרסמתם בפייסבוק שלכם

    למה זה טוב?

    כי הרבה מאיתנו ממחזרים תוכן בין פלטפורמות, אני לא אומרת שזה טוב, אבל אם כבר עדיף שזה יהיה קל.

    איפה זה נמצא?
    בחלק העליון של המסך נבחר באייקון של אינסטגרם-> יצירת פוסט -> הוספת תוכן (במרכז החלונית) -> פוסט מעמוד פייסבוק -> נבחר את העמוד שבו הפוסט שאנחנו רוצים לפרסם ->נסמן בצ׳ק בוקס את הפוסט שנרצה לפרסם.

    שימו לב! לא מדובר בשיתוף פוסט, שבו הקהל רואה שעשיתם שיתוף, אלא פרסום שנראה כמו פוסט מקורי.


גילית משהו שימושי שאפשר לעשות בקריאייטור סטודיו?

Do Tell!

רוצה לדעת עוד? השאירי פרטים ונדבר

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.