fbpx

 

Targeting
טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.

בדרך כלל קהלי היעד מוגדרים באמצעות גיל, מיקום, הכנסה ואורח חיים. הגדרת קהל יעד ספציפי מאפשרת לעסק להמתקד בפלחי שוק ספציפיים, וכך לחסוך במאמצים ותקציבים. פלטפורמות המדיה השונות שקיימות כיום מאפשרות לטרגט על פי פרמטרים שונים ומגוונים, התואמים את סוג הפעילויות שמתקיימות באותן רשתות.

פייסבוק למשל מאפשרת לטרגט לפי מיקום גיאוגרפי, על סמך נתונים דמוגרפיים (הכוללים גיל, מגדר, השכלה, מצב יחסים, תחום עיסוק), התנהגות, קשרים לדפים ואירועים או לפי תחומי עניין.

גוגל לעומת זאת, מאפשרת מלבד פרמטרים דמוגרפיים ספציפיים לטרגט לפי נושאי האתרים שבהם נמצאים המשתמשים, תחומי עניין, התנהגות גלישה ומילות מפתח. ההבדל הוא לא רק בסוגי הטרגוטים הזמינים אלא גם באופן שבו הם מוגדרים מבחינה טכנית.

בלינקדאין, הרשת הממוקדת בקשרים עסקיים, תוכלו לטרגט לפי תפקיד, חברה, ותק, תחום עיסוק ועוד מגוון אפשרויות הנוגעות למאפיינים המקצועיים של קהל היעד.

בעוד הפעולה נקראת טרגוט, המסך שמאפשר לבצע אותה במערכות השונות נקרא הגדרת קהל, Audience. ממש כפי שהוא מאפשר לקבוע בפני מי תוצג המודעה שלך, הוא מאפשר גם לקבוע בפני מי לא תוצג המודעה – הגדרה זו נקראת אקסקלוד.

דוגמא למסך הגדרת קהל בפייסבוק
במסך זה ניתן לראות דוגמא להגדרת קהל בפייסבוק לפי ערים וגילאים. בעת הגדרת הקהל פייסבוק מציג הערכה של גודל הקהל כולו, וכן של הנתח מהקהל שיחשף למודעה ו/או יבצע עליה את הפעולה הרצויה (במקרה זה – קליק) בהתחשב בתקציב שהוגדר עבור הקמפיין והאדסט.

דוגמא למסך ניתוח תנועה באתר
במסך זה ניתן להגדיר קהלים שונים על פי תחומי עניין, נתונים דמוגרפים ואינטראקציות עם האתר שלנו (בהנחה שהוטמע בו פיקסל אנליטיקס או אדס).
טרגוט בגוגל
דוגמא למסך טרגוט גיאוגרפי בגוגל
במסך זה ניתן להגדירות את המדינות או הערים שבהם הקמפיין יהיה פעיל, וגם את המקומות שבהם לא יהיה פעיל בהכרח.
ניתן לעשות זאת על ידי הזנת שמות של מקומות או על ידי בחירת רדיוס על המפה.

טרגוט בגוגל לפי מיקום

דוגמא למסך טרגוט בלינקדאין
בעמוד זה ניתן להגדיר טרגוט על פי מדינה, עיר, גילאים וכן על פי שלל נתונים מקצועיים – מקום עבודה, תפקיד ותק ועוד. במקרה זה אנו רואים טרגוט על פי רשימת חברות, ואנשים הנמצאים בישראל.
בדומה לפייסבוק גם כאן מוצגת לנו הערכה של גודל הקהל והתוצאות שצפויות להגיע בהתחשב בתקציב שהגדרנו.
טרגוט בלינקדאין לפי חברות

טרגוט בלינקדאין לפי חברות

רוצה לדעת עוד? השאירי פרטים ונדבר

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.