גוגל הודיעו לפני יומיים, 19.8.19, על שינוי באפשרויות הצגת המודעות שיחל, איך לא, ביום הבחירות הקרוב -17.9 (צירוף מקרים מופלא).
בעת יצירת קמפיין גוגל עליך להגדיר תקציב יומי ממוצע. התקציב הזה קובע כמה בממוצע גוגל תנצל במהלך הקמפיין – יתכן שהחיוב בחלק מהימים יהיה פחות מהתקציב שהגדרת, ויתכן שיהיה עד פי שניים מסכום התקציב היומי הממוצע בחלק מהימים.
ניצול התקציב נעשה בכל פעם שלקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה שלך. ככל שלוחצים על המודעה לעיתים יותר קרובות, כך התקציב ינוצל יותר מהר. הנחה זו רלוונטית כמובן רק לקמפיינים שבהם שיטת החיוב היה CPC, משמע- בעיקר קמפיינים של חיפוש ושופינג.
הגדרת ה-Delivery, קצב המסירה, נועדה לקבוע באיזה קצת מערכת המודעות של גוגל תשתמש בתקציב שלך מדיי יום:
Standard Delivery – קצב המסירה הסטנדרטי, הוא קצב שבו המודעות מוצגות במשך כל היום, כדי לוודא שלא כל התקציב ינוצל בבוקר והמודעות לא יוצגו במהלך יתר היום.
Accelerated Delivery – קצב המסירה המואץ מציג את המודעות במהירות הרבה ביותר, עד למיצוי התקציב. באפשרות מסירה זו יתכן כי כבר בשעות הצהריים או הבוקר התקציב ימוצה והמודעות יפסיקו להופיע.
גוגל הודיעו על כך שהחל מה-17.9 תוסר אפשרות המסירה המואצת בקמפיינים של חיפוש, שופינג, ו- SA360. למעשה – כל המתבססים על שיטת חיוב CPC.
החל מה-1.10 קמפיינים קיימים שבהם מוגדרת שיטת מסירה מואצת יעברו אוטומטית לשיטת מסירה רגילה.
למה?
בגוגל הגיעו למסקנה שקצב מסירה מואץ גורם לעלייה במחיר פר קליק, ולא עוזר לניצול יותר טוב של התקציב, ההיפך. במידה והקמפיין מוגבל בתקציב הוא יקבל עלות גבוהה יותר לקליק מכיוון שהמסירה המואצת מעלה את גובה הביד בשעות הבוקר.
מסירה מואצת עשויה להוביל גם לכך שהמודעות שלך יוצגו לאזור מסוים או חתך דמוגרפי, בשל הפרשי שעות. למשל: מפרסמים בארה״ב שבחרו במסירה מואצת יחשפו יותר לחוף המזרחי מאשר לחוף המערבי, בגלל המסירה המואצת (דבילי, אבל נכון).
מסירה מואצת לוקה בעוד חסרון משמעותי והוא פגיעה באיכות קהל. בעוד שגוגל תמסור את המודעות בקצב הגבוה ביותר בשעות הבוקר, יתכן שיכללו בקהל יותר ׳קצוות׳ של הקהל הרלוונטי שלך, בעוד חלק מהקהלים הרלוונטיים לא יזכו לחשיפה בהמשך היום.
בנוסף, זוהי הדרך של גוגל להילחם במפרסמים שמשתמשים בשיטת מסירה מואצת כדי לנצל תקציב, במקום לעשות אופטימיזציות כמו הרחבת ביטויי החיפוש, הגדלת ביד או שיפור מודעות. אם תשאלו אותי, זו תוצאה של שיטת החיוב של חלק ניכר מהמפרסמים שמתבססת על אחוזים מהוצאות המדיה – אם לא עומדים בהוצאה המוערכת, העמלה יורדת, וכך מנסים להוציא תקציב גבוה יותר על חשבון איכות התנועה שמגיעה ללקוח.
אז מה כדאי לעשות עכשיו?
אופטימיזציה טובה יותר – הרחבת ביטויי חיפוש, שיפור מודעות, שימוש בכל תוספי המודעות הרלוונטיים עבורכם, הגדלת ביד לביטויים הרלוונטיים ביותר, התאמת תצוגה וכן הלאה.
הגדרת יעדי קמפיין נכונים – ההמלצה של גוגל היא להקפיד להשתמש ביעדי הקמפיין נכון. לבחור Maximize Conversions או Maximize Clicks כאשר רוצים לשפר ביצועיים ולהשאר בתחום התקציב המוגדר.
ומה הקשר לפייסבוק?
האפשרות למסירה מואצת קיימת גם בפייסבוק. שיטת המסירה המואצת של פייסבוק עובדת באופן מעט שונה, אך העקרונות המרכזיים זהים.
מסתובבות שמועות על כך שגם פייסבוק צפויה להפסיק את השימוש באפשרות המסירה הזו בעתיד הקרוב, אך נכון לשלב זה לא הצלחתי לאתר מקור מידע מהימן שיאשר את המידע. עד אז נמתין.