fbpx
גוגל נפרדת מה- Accelerated Delivery

גוגל הודיעו לפני יומיים, 19.8.19, על שינוי באפשרויות הצגת המודעות שיחל, איך לא, ביום הבחירות הקרוב -17.9 (צירוף מקרים מופלא).

big bang theory sheldon GIF by CTV

בעת יצירת קמפיין גוגל עליך להגדיר תקציב יומי ממוצע. התקציב הזה קובע כמה בממוצע גוגל תנצל במהלך הקמפיין – יתכן שהחיוב בחלק מהימים יהיה פחות מהתקציב שהגדרת, ויתכן שיהיה עד פי שניים מסכום התקציב היומי הממוצע בחלק מהימים.

ניצול התקציב נעשה בכל פעם שלקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה שלך. ככל שלוחצים על המודעה לעיתים יותר קרובות, כך התקציב ינוצל יותר מהר. הנחה זו רלוונטית כמובן רק לקמפיינים שבהם שיטת החיוב היה CPC, משמע- בעיקר קמפיינים של חיפוש ושופינג.

הגדרת ה-Delivery, קצב המסירה, נועדה לקבוע באיזה קצת מערכת המודעות של גוגל תשתמש בתקציב שלך מדיי יום:

Standard Delivery – קצב המסירה הסטנדרטי, הוא קצב שבו המודעות מוצגות במשך כל היום, כדי לוודא שלא כל התקציב ינוצל בבוקר והמודעות לא יוצגו במהלך יתר היום.

Accelerated Delivery – קצב המסירה המואץ מציג את המודעות במהירות הרבה ביותר, עד למיצוי התקציב. באפשרות מסירה זו יתכן כי כבר בשעות הצהריים או הבוקר התקציב ימוצה והמודעות יפסיקו להופיע.

גוגל הודיעו על כך שהחל מה-17.9 תוסר אפשרות המסירה המואצת בקמפיינים של חיפוש, שופינג, ו- SA360. למעשה – כל המתבססים על שיטת חיוב CPC.

החל מה-1.10 קמפיינים קיימים שבהם מוגדרת שיטת מסירה מואצת יעברו אוטומטית לשיטת מסירה רגילה.

footage shipping GIF
למה?

בגוגל הגיעו למסקנה שקצב מסירה מואץ גורם לעלייה במחיר פר קליק, ולא עוזר לניצול יותר טוב של התקציב, ההיפך. במידה והקמפיין מוגבל בתקציב הוא יקבל עלות גבוהה יותר לקליק מכיוון שהמסירה המואצת מעלה את גובה הביד בשעות הבוקר.

מסירה מואצת עשויה להוביל גם לכך שהמודעות שלך יוצגו לאזור מסוים או חתך דמוגרפי, בשל הפרשי שעות. למשל: מפרסמים בארה״ב שבחרו במסירה מואצת יחשפו יותר לחוף המזרחי מאשר לחוף המערבי, בגלל המסירה המואצת (דבילי, אבל נכון).

מסירה מואצת לוקה בעוד חסרון משמעותי והוא פגיעה באיכות קהל. בעוד שגוגל תמסור את המודעות בקצב הגבוה ביותר בשעות הבוקר, יתכן שיכללו בקהל יותר ׳קצוות׳ של הקהל הרלוונטי שלך, בעוד חלק מהקהלים הרלוונטיים לא יזכו לחשיפה בהמשך היום.

בנוסף, זוהי הדרך של גוגל להילחם במפרסמים שמשתמשים בשיטת מסירה מואצת כדי לנצל תקציב, במקום לעשות אופטימיזציות כמו הרחבת ביטויי החיפוש, הגדלת ביד או שיפור מודעות. אם תשאלו אותי, זו תוצאה של שיטת החיוב של חלק ניכר מהמפרסמים שמתבססת על אחוזים מהוצאות המדיה – אם לא עומדים בהוצאה המוערכת, העמלה יורדת, וכך מנסים להוציא תקציב גבוה יותר על חשבון איכות התנועה שמגיעה ללקוח.

מה זה accelerated delivery

אז מה כדאי לעשות עכשיו?

אופטימיזציה טובה יותר – הרחבת ביטויי חיפוש, שיפור מודעות, שימוש בכל תוספי המודעות הרלוונטיים עבורכם, הגדלת ביד לביטויים הרלוונטיים ביותר, התאמת תצוגה וכן הלאה.

הגדרת יעדי קמפיין נכונים – ההמלצה של גוגל היא להקפיד להשתמש ביעדי הקמפיין נכון. לבחור Maximize Conversions או Maximize Clicks כאשר רוצים לשפר ביצועיים ולהשאר בתחום התקציב המוגדר.

  lauren graham dancing GIF by Gilmore Girls
ומה הקשר לפייסבוק?

האפשרות למסירה מואצת קיימת גם בפייסבוק. שיטת המסירה המואצת של פייסבוק עובדת באופן מעט שונה, אך העקרונות המרכזיים זהים.

מסתובבות שמועות על כך שגם פייסבוק צפויה להפסיק את השימוש באפשרות המסירה הזו בעתיד הקרוב, אך נכון לשלב זה לא הצלחתי לאתר מקור מידע מהימן שיאשר את המידע. עד אז נמתין.

רוצה לדעת עוד? השאירי פרטים ונדבר

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.