״מכה רצינית למנהלי קמפיינים!״ – NOT

פייסבוק מורידים את האפשרות לטרגט את אוהדי הדפים and everyone loses their mind.

״חיסול הדפים העסקיים!״
״האורגני כבר מת! עכשיו גם הממומן!״
״מכה רצינית למנהלי קמפיינים!״

אלו רק חלק מזעקות השבר שנשמעו בימים האחרונים בהקשר לשינוי האחרון של פייסבוק באפשרויות הטרגוט.

הנה ההסבר לכך שאני חושבת שהמהלך הזה לא רק שלא פוגע בנו כמפרסמים אלא מועיל לנו.

אז למה בעצם פייסבוק לא רוצים שנטרגט את האנשים שעוקבים אחרי הדפים שלנו?
1. מי שהספים ב-2010 לא יטרגט ב-2019

פייסבוק הבינו שכשפתחת את העמוד הזמנת את אמא, אבא, דודה, השכנה ומשפחתה, הבחור מהועד וזה שהיה איתך בתור לדואר לעשות לך לייק. כל האנשים האלו שהספמת, הוספת לחברים ושניה אחר כך שלחת הזמנה לעמוד שלך? אני לא רוצה להגיד אמרתי לך שזה לא עובד, אבל אמרתי לך שזה לא עובד.

2. פייסבוק יודעים את מה שהתכחשת אליו
אלו מסעיף 1 הם לא קהל היעד שלך. אלא אם מעגל החברים שלך כולל אך ורק את הלקוחות שלך, כנראה שחלק ניכר מהאנשים האלו ממש לא מעוניינים בשירות/מוצר שלך, ובתכלס – הספמת אותם לשווא.

3. פייסבוק אוהבת התאמת התוכן לקהל היעד
פייסבוק רוצים שהפרסום בפלטפורמה שלהם יהיה של המידע המתאים ביותר, לאנשים שאותם הוא מעניין באמת.

4. אנשים שרואים מוצרים ומידע שמעניין אותם = משתמשים מרוצים

5. אי אפשר לעשות שימוש לא נכון במה שלא קיים
פייסבוק הבינו שהדרך למנוע ממך לעשות משהו שלא טוב לך ולא טוב למשתמשים שלהם, הוא להוריד את הפיצ׳ר.

6. ביוש טרגוט אוהדי העמוד.

אבל…. אבל חשוב!
בסופו של דבר, פייסבוק מתפרנסים מהמודעות.

אם לא תוכלו לפרסם ביעילות בפייסבוק, לא תפרסמו בפייסבוק, אם לא תפרסמו בפייסבוק, פייסבוק לא ירוויחו כסף. מבינים? אז כמובן שיש להם פתרונות חלופיים – כאמור, לדעתי יותר טובים!

זה הזמן להכנס לבניית קהל חדש ולאפשרויות שצפויות להשאר איתנו עוד זמן מה.

אפשרויות טרגוט בפייסבוק

אז מה פייסבוק מציעים במקום?
1. לטרגט למי שביקרו בדף שלך
מדובר, שוב, בקהל יותר רחב. חלקו קהל ׳קר׳ לא פחות מעוקבי עמוד, אבל כשרוצים לטרגט בשיטת ׳שלח לחמך׳ או לצאת בקמפיין מודעות – הרבה יותר פרקטי מטרגוט אוהדים.

2. לטרגט מי שהיו מעורבים בדף שלך
אלו אנשים שבאמת התעניינו במוצר/שירות שלך, וסיכוי הרבה יותר גבוה שיהפכו ללקוחות משלמים.

3. לטרגט למי שלחצו על ההנעה לפעולה בדף שלך
אם הם לחצו על הנעה לפעולה, עברו לאתר, נכנסו לחנות או שלחו הודעה כנראה שיש להם עניין גבוה במוצר/שירות שלך. אז הנה קהל חם על מגש של כסף שרק מחכה לקמפיין המרות או פרסום של הטבה שתגרום להם להפוך מ׳פוטנציאליים׳ ל׳משלמים׳.

4. לטרגט את מי ששלחו הודעה לדף שלך
ראו סעיף 3. קהל חם. לוהט. אש. מדורה.

5. לטרגט את מי ששמרו פוסט שפרסמת בדף
הם קראו פוסט, ועניין אותם מספיק כדי שירצו לחזור אליו אחר כך. זאת אומרת – לא רק שהם ראו את הפוסט שלכם והוא עניין אותם לשניה, מידת העניין שלהם כל כך גבוה שהם טרחו לשמור את הפוסט עם כוונה לחזור אליו אחר כך (כן, כולנו יודעים שאף אחד לא באמת פותח את הפוסטים השמורים שלו). מה זה לדעתכם אומר על הסיכוי שלהם להפוך ללקוחות משלמים? נכון. Ding Ding Ding 

 

מקווה שבזאת נצמצם לפחות את סאגת התמרמרויות על איך פייסבוק מחסל גם את הממומן, עכשיו כשהאורגני מת (לכאורה. גם זה שקר – אבל לפוסט אחר).

טרגטו בהנאה!

רוצה לדעת עוד? השאירי פרטים ונדבר

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.