פייסבוק מורידים את האפשרות לטרגט את אוהדי הדפים and everyone loses their mind.
״חיסול הדפים העסקיים!״
״האורגני כבר מת! עכשיו גם הממומן!״
״מכה רצינית למנהלי קמפיינים!״
אלו רק חלק מזעקות השבר שנשמעו בימים האחרונים בהקשר לשינוי האחרון של פייסבוק באפשרויות הטרגוט.
הנה ההסבר לכך שאני חושבת שהמהלך הזה לא רק שלא פוגע בנו כמפרסמים אלא מועיל לנו.
אז למה בעצם פייסבוק לא רוצים שנטרגט את האנשים שעוקבים אחרי הדפים שלנו?
1. מי שהספים ב-2010 לא יטרגט ב-2019
פייסבוק הבינו שכשפתחת את העמוד הזמנת את אמא, אבא, דודה, השכנה ומשפחתה, הבחור מהועד וזה שהיה איתך בתור לדואר לעשות לך לייק. כל האנשים האלו שהספמת, הוספת לחברים ושניה אחר כך שלחת הזמנה לעמוד שלך? אני לא רוצה להגיד אמרתי לך שזה לא עובד, אבל אמרתי לך שזה לא עובד.
2. פייסבוק יודעים את מה שהתכחשת אליו
אלו מסעיף 1 הם לא קהל היעד שלך. אלא אם מעגל החברים שלך כולל אך ורק את הלקוחות שלך, כנראה שחלק ניכר מהאנשים האלו ממש לא מעוניינים בשירות/מוצר שלך, ובתכלס – הספמת אותם לשווא.
3. פייסבוק אוהבת התאמת התוכן לקהל היעד
פייסבוק רוצים שהפרסום בפלטפורמה שלהם יהיה של המידע המתאים ביותר, לאנשים שאותם הוא מעניין באמת.
4. אנשים שרואים מוצרים ומידע שמעניין אותם = משתמשים מרוצים
5. אי אפשר לעשות שימוש לא נכון במה שלא קיים
פייסבוק הבינו שהדרך למנוע ממך לעשות משהו שלא טוב לך ולא טוב למשתמשים שלהם, הוא להוריד את הפיצ׳ר.
6. ביוש טרגוט אוהדי העמוד.
אבל…. אבל חשוב!
בסופו של דבר, פייסבוק מתפרנסים מהמודעות.
אם לא תוכלו לפרסם ביעילות בפייסבוק, לא תפרסמו בפייסבוק, אם לא תפרסמו בפייסבוק, פייסבוק לא ירוויחו כסף. מבינים? אז כמובן שיש להם פתרונות חלופיים – כאמור, לדעתי יותר טובים!
זה הזמן להכנס לבניית קהל חדש ולאפשרויות שצפויות להשאר איתנו עוד זמן מה.
אז מה פייסבוק מציעים במקום?
1. לטרגט למי שביקרו בדף שלך
מדובר, שוב, בקהל יותר רחב. חלקו קהל ׳קר׳ לא פחות מעוקבי עמוד, אבל כשרוצים לטרגט בשיטת ׳שלח לחמך׳ או לצאת בקמפיין מודעות – הרבה יותר פרקטי מטרגוט אוהדים.
2. לטרגט מי שהיו מעורבים בדף שלך
אלו אנשים שבאמת התעניינו במוצר/שירות שלך, וסיכוי הרבה יותר גבוה שיהפכו ללקוחות משלמים.
3. לטרגט למי שלחצו על ההנעה לפעולה בדף שלך
אם הם לחצו על הנעה לפעולה, עברו לאתר, נכנסו לחנות או שלחו הודעה כנראה שיש להם עניין גבוה במוצר/שירות שלך. אז הנה קהל חם על מגש של כסף שרק מחכה לקמפיין המרות או פרסום של הטבה שתגרום להם להפוך מ׳פוטנציאליים׳ ל׳משלמים׳.
4. לטרגט את מי ששלחו הודעה לדף שלך
ראו סעיף 3. קהל חם. לוהט. אש. מדורה.
5. לטרגט את מי ששמרו פוסט שפרסמת בדף
הם קראו פוסט, ועניין אותם מספיק כדי שירצו לחזור אליו אחר כך. זאת אומרת – לא רק שהם ראו את הפוסט שלכם והוא עניין אותם לשניה, מידת העניין שלהם כל כך גבוה שהם טרחו לשמור את הפוסט עם כוונה לחזור אליו אחר כך (כן, כולנו יודעים שאף אחד לא באמת פותח את הפוסטים השמורים שלו). מה זה לדעתכם אומר על הסיכוי שלהם להפוך ללקוחות משלמים? נכון. Ding Ding Ding

מקווה שבזאת נצמצם לפחות את סאגת התמרמרויות על איך פייסבוק מחסל גם את הממומן, עכשיו כשהאורגני מת (לכאורה. גם זה שקר – אבל לפוסט אחר).
טרגטו בהנאה!