fbpx

8 סיבות שכל עסק חייב שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא נגיש יותר, משתלם יותר, גמיש יותר ומניב יותר מכל גישות השיווק המסורתיות. ללא קשר לגודל העסק והתעשייה אליה משתייך, שיווק דיגיטלי הפך הכרחי על מנת לשמור על צמיחה עסקית, ובייחוד כאשר רוצים לשמור על חדשנות.

אז למה שיווק דיגיטלי חשוב לעסק שלך?

שיווק דיגיטלי עולה פחות

בקמפיינים של שיווק מסורתי יש צורך בתקציבי דפוס, טלויזיה וכדומה. המשאבים הנחוצים בכדי להוציא לפועל קמפיין בטלויזיה, לדוגמא, לרוב יהיה גבוה בהרבה ביחס לעלויות של קמפיין דיגיטלי. כמובן שישנם קמפיינים דיגיטליים מורכבים ועשירים שעלותם גבוהה ביותר, אך הבחירה כמה ובמה להשקיע את התקציבים תלויה אך ורק בכם.

מעבר לכך, כלי הניתוח והאופטימיזציה בקמפיינים דיגיטליים מאפשרים ניתוח קל פשוט של החזר ההשקעה (ROI), וכך ניתן להסיק במהירות וקלות יחסית איזו גישה שיווקית עובדת ואיזו לא.

שיווק דיגיטלי מאפשר תחרות

כתוצאה מגורם המחיר, מתאפשרת כניסתם של עסקים קטנים לשוק כגורם מתחרה משמעותי בעולם השיווק הדיגיטלי. אמנם עסקים בעלי תקציבים גדולים יכולים לממן יותר מודעות ולהשקיע יותר בפרסומים, אך ביצירת זהות מיתוגית ומודעות לחברה התחרות קטנה משמעותית.

אופטימיזציה ונסיונות

אחד היתרונות הבולטים של שיווק דיגיטלי הוא באפשרות של החברה לעשות בדיקות ונסיונות לקמפיין על מנת להבין אילו אלמנטים עובדים – ואילו לא. התהליך פשוט ביותר והתוצאות זמינות לרוב באופן מיידי. ניתן לעקוב אחר שינויים ולמקד את קהלי היעד ביעילות מירבית, לשפר יחסי המרה, למשוך לקוחות חדשים ועוד. בנוסף, תוצאות הנסיונות והאופטימיזציה יכולים לשמש את החברה גם באסטרטגיית קמפיין לדפוס או במדיות אחרות.

זמינות לטלפונים ניידים

ידעתם שלהרבה אנשים כבר אין מחשב נייח בבית? שיווק דיגטלי, אשר זמין גם בטלפונים סלולריים, פותח עולם של הזדמנויות להגדלת החשיפה וההתקשרות למול הלקוחות. החל מיצירת חוויית משתמש מותאמת אישית, ועד חשיפה בפני קהלים חדשים. 80% ממשתמשי האינטרנט משתמשים בסמארטפון, ושיווק דיגיטלי מאפשר לך להגיע אליהם באופן שהכי נוח להם.

מסר מותאם אישית

השיווק הדיגיטלי מאפשר למשווקים ליצור מסרים מותאמים אישית לסוגי לקוחות שונים. על ידי ניטור הפעילות וההתנהגות של המשתמשים שיווק דיגיטלי יוצר חווית לקוח אידאלית, שבאמצעתה גדלה מידת האמון של הלקוח בחברה וגם נאמנותו אליה.

אוטומציה

משימות פשוטות, ואף תהליכים שלמים, הפכו לפעולות אוטומטיות באמצעות מנגנוני אוטומציה. מה שמאפשר למנהלי וצוותי השיווק להתמקד בייצור תוכן, פיתוח וטיוב האסטרטגיות השיווקיות של החברה.  מערכות אוטומטיות הן מפנות את הזמן של צוות השיווק, והן מאפשרות ללקוח חווית שימוש מהירה ופשוטה יותר, ללא מגע יד אדם.

שיווק במייל הוא עדיין השחקן המנצח

גם היום, בעידן הרשתות החברתיות, המייל הוא הדרך המועדפת על 72% מהאנשים לקבל עדכונים על חברות שמעניינות אותם. זו אחת הסיבות שמומלץ לכל עסק לפתח תוכנית שיווק במייל ולהתחיל לשלוח ניוזלטר עסקי ללקוחות שלו. הדיוור מאפשר להגיע ישירות ללקוחות שמתעניינים בעסק ואף למדוד ולאמוד באיזה נושאים התעניינו יותר או פחות, על ידי מדידת אחוזי פתיחה והקלקה. יד ביד עם מערכות האוטומציה ניתן לשלוח דיוור באופן אוטומטי המתבסס על הפעילות שביצעו הלקוחות, ולהפוך את האינטראקציה אף יותר מותאמת לצרכיהם.

רשתות חברתיות בונות אמון

מאז ומעולם נאמר שהשיווק היעיל ביותר הינו מפה לאוזן, באמצעות המלצות מחברים ומכרים – גם אם זהו שיווק איטי במיוחד. המלצה מחברים הופכת את החברה באופן אוטומטי ליותר אמינה בפני לקוחות פוטנציאליים. שיווק דיגיטלי עושה שימוש ברשתות חברתיות ובמשובים מלקוחות בכדי להיחשף לחבריהם, ובכך להפתח בפני לקוחות חדשים. המלצה באופן מיידי גורמת לחברה לבלוט מעל המתחרים, והופכת את החברה ליותר אמינה בפני הלקוח השוקל לרכוש את מוצריה או שירותיה.

רוצה לדעת עוד? השאירי פרטים ונדבר

פוסטים נוספים

אסטרטגייתפרסוםשתמקסםאתהתקציבשלהעסקשלך

הרצאה: אסטרטגיית קידום שתמקסם את תקציב העסק שלך

הרבה פעמים כשמדברים על קידום ממומן, מתייחסים רק לפייסבוק כערוץ המדיה שאותו לוקחים בחשבון. בעיני זו טעות. למה? כי יש עוד כמה וכמה פלטפורמות מדיה שבהן ניתן לפרסם, ובכל אחת מהן קהלים שונים, מודעות שונות ועלויות שונות. כמו כן, לכל שלב בעסק ובמשך השיווק מתאים סוג מדיה אחר, והיכולת לשלב ערוצי מדיה בצורה חדשה תהפוך את אסטרטגיית השיווק שלכן לחכמה יותר, ובטווח הרחוק - תחסוך לכן בעלויות. בהרצאה זו אני מסבירה על ערוצי המדיה השונים וכיצד להתאים את סוג המודעה והתוכן לשלבים השונים באסטרטגיה שיווקית של העסק שלכן.

Crossposting קרוספוסטינג

קרוספוסטינג היא פעולת הפרסום של אותה הודעה למספר ערוצי מידע, ובמושגים של רשתות חברתיות מתייחסת לרוב לאפשרות פרסום של סרטון וידאו בין עמודי פייסבוק שונים. המשמעות המעשית היא שניתן לאפשר לדפים אחרים לפרסם סרטונים שפורסמו בדף שלך, אבל הם יופיעו כסרטונים מקוריים בדף שפרסם אותם.

Look alike לוק אלייק

אפשרות טרגוט המוצעת על ידי מנהל המודעות של פייסבוק. קהל זה נוצר מקהל מקור (למשל: רשימת לקוחות, מעורבים בעמוד הפייסבוק שלך או מבקרים באתר), לפיה פייסבוק מזהה מאפיינים משותפים בין חברי הקהל. על סמך הנתונים והמאפיינים המשותפים פייסבוק תטרגט למשתמשים בעלי תחומי עניין או מאפיינים דומים.
targeting

Targeting טרגוט

חלק מההצלחה של קמפיין היא לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות, את מי הוא ימשוך ומי בסופו של דבר יקנה אותו. לכן עסקים משקיעים הרבה משאבים על מנת להגדיר ולעקוב אחר קהל היעד שלהם.
analytics

Analytics אנליטיקס

פלטפורמה של גוגל המאפשרת למנהלי ובעלי אתרים לאסוף סטטיסטיקות ונתונים על מבקרים באתר. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות מאיפה מגיעה התנועה לאתר, מה המאפיינים הדמוגרפיים של המבקרים, איך מבקרים מתנהגים באתר, מה הם הדפים הנצפים ביותר וכן הלאה.